Ładowanie...

POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES

baner

Strona naukadlabiznesu.gov.pl używa Cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, urządzenia, przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji, aktywności na stronie (np. kliknięcia, ruchy myszy, przewijanie strony).

Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Monitorowania informacji o użytkownikach dokonujemy korzystając z narzędzia Google Analytics, które rejestruje zachowanie użytkownika na stronie.

Drogi Użytkowniku, monitorujemy Twoją aktywność tak jak innych odwiedzających naszą stronę, co obejmuje np. wyszukiwanie słów kluczowych, zamieszczanie ofert oraz zarządzanie Twoją aktywnością na naszej stronie. Jednak nie podejmujemy zautomatyzowanego działania, które wywoływałoby wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób mogło istotnie na Ciebie wpływać. Na to potrzebowalibyśmy Twojej zgody.

Definicje

Współadministratorzy

  • Centrum Łukasiewicz, ul. Puławska 469, 02-844 Warszawa, REGON: 382967128, NIP: 9512481668,
  • Skarb Państwa – Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ul. Wspólna 1/3, 00-529 Warszawa, NIP: 7011181865, REGON: 527332079,
  • Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, ul. Ewarysta Estkowskiego 6, 61-755 Poznań, REGON: 386566426, NIP: 7831822694, KRS: 0000850093.

Cookies – oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu.

Cookies własne – oznacza Cookies zamieszczane przez Współadministratorów, związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.

Cookies zewnętrzne – oznacza Cookies zamieszczane przez partnerów Współadministratorów, za pośrednictwem strony internetowej Serwisu.

Serwis – oznacza stronę internetową pod którą Współadministratorzy prowadzą serwis internetowy, działającą w domenie naukadlabiznesu.gov.pl.

Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.

Użytkownik – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

Rodzaje wykorzystywanych Cookies

  • „niezbędne” pliki Cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki Cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
  • „wydajnościowe” pliki Cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;

Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia Cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami Cookies jest dostępna na dole tej strony.

Dodatkowe dane osobowe, jak adres e-mail, nazwa organizacji, imię zbierane są jedynie w miejscach, w których użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę. Powyższe dane zachowujemy i wykorzystujemy wyłącznie do celów niezbędnych do wykonania danej funkcji.

Cele w jakich wykorzystywane są Cookies

Współadministratorzy wykorzystują Cookies własne w następujących celach:

  • Uwierzytelniania użytkownika w serwisie i zapewnienia sesji użytkownika w serwisie: utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  • poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki;
  • optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Współadministratorów.

Realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych:

  • dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • poprawnej obsługi programu partnerskiego, umożliwiając w szczególności weryfikację źródeł przekierowań Użytkowników na strony internetowe Serwisu.

Zapamiętania lokalizacji użytkownika: poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności dostosowanie dostarczanych informacji do Użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji.

Analiz i badań oraz audytu oglądalności: tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych Serwisu, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.

Zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności serwisu.

Współadministratorzy wykorzystują Cookies zewnętrzne w następujących celach:

  • wysyłania newsletterów oraz materiałów marketingowych: MailerLite [administrator Cookies: MailerLite Limited z siedzibą na Litwie]. Zbierane dane: adres e-mail i nazwa organizacji są jedynie w miejscach, w których użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę.
  • prezentowania treści multimedialnych na stronach internetowych Serwisu, które są pobierane z zewnętrznego serwisu internetowego: www.youtube.com [administrator Cookies: Google Inc. z siedzibą w USA]
  • zarządzania zgodami użytkowników na pliki cookie i przetwarzanie danych: Complianz [administrator Cookies: Complianz B.V. z siedzibą w Holandii] gromadzi i przechowuje zgodę użytkowników na pliki cookie.
  • zapewnienia bezpieczeństwa strony, chroniąc ją przed niepożądanymi interakcjami, takimi jak spam i ataki botów. Narzędzie: Google reCAPTCHA [administrator Cookies: Google Inc. z siedzibą w USA] w celu zabezpieczenia strony zbiera i przetwarza dane dotyczące interakcji użytkowników z naszą stroną w celu ustalenia, czy użytkownik jest człowiekiem, czy automatycznym programem (botem).
  • zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych: Google Analytics [administrator Cookies: Google Inc. z siedzibą w USA] Google Search Console [administrator Cookies: Google Inc. z siedzibą w USA]

Warunki przechowywania Cookies

Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi.

Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika.

Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.

Zmiana ustawień Cookies

  • Google Chrome: Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki cookie
  • Internet Explorer: Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność
  • Mozilla Firefox: Menu > Opcje > Prywatność > Historia
  • Opera: Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka
  • Safari: Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookie

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

1. Współadministratorzy danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane przez trzech współadministratorów, działających na podstawie porozumienia zawartego zgodnie z art. 26 RODO:

  1. Centrum Łukasiewicz, ul. Puławska 469, 02-844 Warszawa, REGON: 382967128, NIP: 9512481668,
  2. Skarb Państwa – Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ul. Wspólna 1/3, 00-529 Warszawa, NIP: 7011181865, REGON: 527332079,
  3. Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, ul. Ewarysta Estkowskiego 6, 61-755 Poznań, REGON: 386566426, NIP: 7831822694, KRS: 0000850093.

Współadministratorzy wspólnie ustalili cele i sposoby przetwarzania danych osobowych oraz odpowiadają za ich zgodne z prawem przetwarzanie. Współadministratorzy powołali Inspektorów Ochrony Danych i uzgodnili, że głównym punktem kontaktowym w sprawach dotyczących danych osobowych jest adres e-mail: iod@naukadlabiznesu.gov.pl.

2. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

a) Newsletter i komunikacja promocyjna

  • przesyłanie newslettera oraz informacji marketingowych i promocyjnych drogą elektroniczną – na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  • prowadzenie działań analitycznych i statystycznych w związku z wysyłką newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz e RODO (realizacja obowiązków prawnych i zadania realizowanego w interesie publicznym).

b) Udział w I Narodowym Kongresie „Nauka dla Biznesu”

  • przyjęcie zgłoszenia i rejestracja uczestnictwa w wydarzeniu, w tym komunikacja organizacyjna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda),
  • obsługa organizacyjna Kongresu (listy uczestników, identyfikatory, potwierdzenia udziału, archiwizacja dokumentacji) – art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO,
  • kontakt mailowy i/lub telefoniczny w sprawach organizacyjnych – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda),
  • promocja wydarzenia poprzez dokumentowanie jego przebiegu (utrwalenie wizerunku uczestników na materiałach wideo i zdjęciach) – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda).

c) Zgłoszenia – deklaracja dostępności

  • obsługa zgłoszeń dotyczących zapewnienia dostępności cyfrowej i architektonicznej - art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO,
  • prowadzenie korespondencji w tym zakresie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO.

3. Zakres przetwarzanych danych

  • Newsletter: adres e-mail, imię i nazwisko (jeśli podane), nazwa organizacji (jeśli podana).
  • Kongres: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, stanowisko w organizacji, nazwa organizacji.
  • Deklaracja dostępności: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail.

4. Odbiorcy danych

Dane mogą być udostępniane wyłącznie:

  1. upoważnionym pracownikom i współpracownikom współadministratorów,
  2. podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie współadministratorów, takim jak:
    • dostawcy usług mailingowych i narzędzi newsletterowych (np. Mailchimp, Sendinblue, GetResponse),
    • podmioty świadczące usługi IT, marketingowe, doradcze lub prawne,
    • firmy obsługujące organizację wydarzenia (rejestracja online, druk identyfikatorów, obsługa techniczna, promocja),
  3. organom publicznym – wyłącznie w przypadkach przewidzianych przepisami prawa.

5. Przekazywanie danych poza EOG

Dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego), w szczególności w przypadku korzystania z narzędzi mailingowych i analitycznych (np. Mailchimp, Google Analytics, Microsoft 365).

Przekazanie danych odbywa się zgodnie z rozdziałem V RODO, w szczególności na podstawie:

  • decyzji Komisji Europejskiej o odpowiednim stopniu ochrony,
  • standardowych klauzul umownych (SCC) przyjętych przez Komisję Europejską,
  • innych odpowiednich zabezpieczeń prawnych i technicznych.

6. Okres przechowywania danych

  • w przypadku newslettera – do momentu cofnięcia zgody, zgłoszenia sprzeciwu lub zakończenia wysyłki newslettera (nie później niż 1 miesiąc od zakończenia I Kongresu),
  • w przypadku uczestnictwa w Kongresie – przez okres niezbędny do realizacji organizacji wydarzenia i obowiązków sprawozdawczo-archiwalnych, a następnie usunięte w terminie 1 miesiąca od zakończenia Kongresu, chyba że uczestnik wyrazi zgodę na dalsze przetwarzanie jego danych przez Centrum Łukasiewicz jako odrębnego administratora.
  • w przypadku deklaracji zgłoszeń - przez okres niezbędny do rozpatrzenia zgłoszenia, a następnie przez okres 5 lat od zakończenia sprawy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

7. Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

  • dostępu do danych,
  • sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”),
  • ograniczenia przetwarzania,
  • przenoszenia danych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania),
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

8. Dobrowolność podania danych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne:

  • w przypadku newslettera – do otrzymywania informacji drogą elektroniczną,
  • w przypadku Kongresu – do rejestracji i uczestnictwa w wydarzeniu. Brak podania danych uniemożliwi odpowiednio wysyłkę newslettera lub udział w Kongresie.
  • zgłoszenia do deklaracji dostępności - podanie danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie zgłoszenia lub udzielenie odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące dostępności.

9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani profilowane w sposób wywołujący skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływający na sytuację osoby, której dane dotyczą.

Przewijanie do góry