Ładowanie...

Jak skutecznie budować konsorcja naukowo-przemysłowe? Perspektywa MŚP i dużych przedsiębiorstw.

20 listopada godz. 9:00-10:00

OPIS PANELU

Tworzenie konsorcjów naukowo-przemysłowych jest jednym z kluczowych warunków rozwoju innowacji, transferu wiedzy, technologii i usług, a także wdrażania nowych rozwiązań do gospodarki. Powstają one najczęściej w formie wspólnych projektów badawczo-rozwojowych finansowanych ze środków własnych lub publicznych, ale także dla osiągnięcia konkretnych celów, np. udziału w przetargach czy opracowania i komercjalizacji określonych technologii. Współpraca między środowiskiem naukowym, małymi i średnimi przedsiębiorstwami (MŚP) oraz dużymi firmami napotyka na szereg wyzwań – od różnic w kulturze organizacyjnej i tempie działania, przez kwestie ochrony własności intelektualnej i finansowania, po długoterminowe strategie rozwoju. Jednocześnie partnerstwa te przynoszą wymierne korzyści w postaci dzielenia się wiedzą, infrastrukturą (symbioza gospodarcza), know-how oraz metodami skutecznego zarządzania. Fundamentem skutecznego konsorcjum są: zaufanie,
sprawna komunikacja, nowe wyzwania i długotrwała współpraca rozwijana w sieciach, klastrach czy zrzeszeniach przedsiębiorców – zarówno na poziomie lokalnym, krajowym, jak i międzynarodowym.
Podczas sesji eksperci z uczelni, instytutów badawczych i biznesu podzielą się
doświadczeniami w zakresie budowania i rozwijania konsorcjów, prezentując najlepsze praktyki związane z:

  • czynnikami sprzyjającymi i ograniczającymi rozwój konsorcjów naukowo-przemysłowych,
  • barierami, korzyściami i wyzwaniami wynikającymi ze współpracy MŚP i dużych przedsiębiorstw,
  • rolą nauki i wpływem konsorcjów na potencjał dydaktyczny, naukowy oraz na podnoszenie gotowości technologicznej rozwiązań,
  • tworzeniem innowacyjnych modeli biznesowych opartych na współpracy nauka–biznes.

Sesja ma charakter praktyczny i będzie okazją do wymiany doświadczeń oraz wypracowania rekomendacji zwiększających efektywność i konkurencyjność polskich i europejskich konsorcjów badawczo-rozwojowych.

MODERATOR

Prof. Joanna Kulczycka

Wydział Zarządzania AGH, Kierowniczka Zakładu Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w Instytucie Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią, PAN

Marek Kowalski

Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich

PANELIŚCI

Renata Czapka

Wiceprezes Zarządu ds. Jakości i Rozwoju, Zakłady Magnezytowe „Ropczyce” S.A.

prof. Rafał Wiśniowski

Prorektor ds. Współpracy AGH

prof. Tadeusz Uhl

Dziekan Wydziału Technologii Kosmicznych AGH

Bogusław Ochab

Przewodniczący Rady Nadzorczej Huty Cynku „Miasteczko Śląskie”, Prezes Zarządu Zakładów Górniczo-Hutniczych „Bolesław”

Federacja Przedsiębiorców Polskich zrzesza ponad 32 tysiące przedsiębiorstw, które zatrudniają w sumie 2 miliony pracowników. FPP od lat wspiera środowisko biznesowe, działając na rzecz uproszczenia przepisów, poprawy warunków rozwoju firm i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań legislacyjnych. Misją Federacji jest konsolidacja przedsiębiorców i tworzenie przestrzeni dla ich współpracy zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych.

Federacja inicjuje i opracowuje projekty legislacyjne, które odpowiadają na potrzeby polskiej gospodarki. Posiada własny think tank – Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej (CALPE). Skupia wybitnych ekspertów z zakresu prawa, ekonomii, finansów, legislacji oraz specjalistów branżowych, co umożliwia FPP prowadzenie profesjonalnych i kompleksowych działań na rzecz biznesu.

Federacja skutecznie działa także na poziomie międzynarodowym, mając swoje przedstawicielstwo m.in. w Brukseli.

Dzięki współpracy z władzami publicznymi i licznym partnerstwom FPP realizuje projekty, które wzmacniają pozycję polskich firm na rynku krajowym i międzynarodowym. To właśnie te działania czynią Federację jednym z kluczowych filarów prawnego otoczenia biznesu.

Przewijanie do góry